Kamis, 8 Agustus 2019
1 Tesalonika 4:13-18
Berpengharapan didalamTuhan / Marpanghiromon
Dibagasan Tuhani
Kematian
adalah sesuatu misteri, menakutkan namun sekaligus menarik untuk dibicarakan.
Bandingkan saja, jika pesta perkawinan, hanya 1 hari tetapi kematian bisa
berhari hari belum lagi biaya yang dikelurkan sangat banyak. Misteri,
karena tidak ada seorangpun apa yang terjadi setelah kematian selain Allah
sendiri. Menakutkan karena tidak ada yang mau mati, bahkan permisi ketika
berbicara kematian Santabi jabuon, santabi borngin.
Sekaligus menarik karena disamping menakutkan ada banyak orang yang mengharapkan kematian, ”tagonanan ma mate dari pada sai hupaidaida pangalaho ni amantankon/inantakon, anakhonhon”. Atau berharap sampai saur matua, mauli bulung asa boi mangondasi. Ala ni ulaon adat na monding, olo do habis tana mahiang dohot tano maraek. Bahkan ada orang yang mempercepat hidupnya karena tidak sanggup menghadapi peraoalan hidup, ekomomi, suami/istri, anak menantu dlsb.
Asa ondo naneg
antusanta, songon dia Haporseanon ta mangida taringot tu hamtean i sandiri. Asa
unang gabe lilu hita ala ni paradatonta, alani hasomalan na taula dohot angka
pengaruh budaya na asing.
On do na
pinaingot ni Apostel Paulus, tu huria na Di Tesalonika, jala sahat tu hita
bariaton. Marragam pangantuasion dohot pangajaran na lipe na andul sian
Pangajarion ni HaKristentenon. Boasa boi masa songoni?, Nasida mian jala
mangolu dihuta na heterogen, marragam bangso dohot haporseaon. Torop dope disi
na somanada Debata. Masa do disi na mangandungi/meratap bahkan menyiksa diri,
na asing mandok ndang adong haheheon tu angka naung mate molo ro Kristus na
paduahalion. Setidaknya ada tiga hal yang ingin kita lihat dalam perikop ini
1. Pandangan
Kekristenan tentang kematian
Didok
diturpuk ta, “asa unang marsak hamu, songon angka na leban, na so marpangkirimon
(ayat 13).
Boasa ma ingkon adong Hamatean ? Ada banyak orang mengatakan
bahwa kematian itu adalah pencobaan dari Tuhan, tetapi sesungguhnya bahwa
kematian itu adalah sesuatu yang sedari awal sudah dikatakan oleh Tuhan. ketika
Adam dan Hawa melanggar perintah Tuhan dan berdosa, maka upahnya adalah maut /
kematian.
Kita harus menyadari, bahwa bukan
kita yang memiliki diri kita ini dan semua yang ada pada kita. keluarga,
kekayaan itu adalah milik Tuhan. Namun kita merasa bahwa itu adalah milik
kepunyaan kita, itu sebabnya ketika orang yang kita cintai meninggalkan kita
untuk selama-lamanya kita merasa kehilangan dan menyalahkan Tuhan atas apa yang
terjadi. Padahal sumpah janji antara suami dan Istri adalah” tidak akan bercerai,
kecuali oleh kematian”.
Sehingga ketika kematian itu
terjadi, rasa tidak bisa menerima, rasa bersalah, ketakutan karena menghadapi
hidup seorang diri, tidak ada kawan berbagi, membuat orang menjadi depresi,
meratap nasib, seolah-olah dunia akan berakhir. Dengan mudahnya mempersalahkan
Tuhan. Paulus mengingatkan agar jangan menjadi seperti orang yang tidak mengenal
Tuhan dan tidak berpengharapan. Asa
unang mandele, ndang marpanghirimon, menutup diri dan depresi.
Mati adalah keuntungan bagi orang percaya,
sebab Pengharapan kita adalah kehidupan kekal di surga, dan kematian adalah
jalannya. Hanya waktu yang mungkin berbeda-beda, namun tidak ada manusia yang
tidak mati, Bahkan Kristus pun harus mengalami kematian untuk mengalahkan maut
melalui kebangkitanNya.
Kita tidak perlu mengikuti
budaya/adat yang tidak sesuai dengan kekritenan itu sendiri. Masih ada orang
yang meminta berkat kepada orang yang sudah meninggal ketika berziarah. Padahal tidak ada lagi hubungan antara yang
hidup dengan yang mati. Jikalaupun kita pergi ziarah itu adalah sebagai
penghormatan dan pengingat bagi kita bahwa semua kita akan mati, dan jikalaupun
kita berdoa, kita berdoa untuk yang hidup bukan untuk yang sudah mati, Tubuh
jasmani kembali ketanah, roh kembali kepada Allah. Karena bagi Allah semua
orang adalah hidup meskipun ia sudah mati.
2. Kebangkitan dan pengangkatan ketika
Kedatangan Kristus kedua kalinya.
Diayat 14 “Ai
molo porsea hita, naung mate Jesus dohot hehe, sandok togihonon ni Debata do
rap dohot Jesus nang angka naung monding marhitehite Ibana.” Ndang
marimbar na mangolu dohot naung mate diadopan ni Jahowa molo ro ari panguhuman
i. jala ganup minggu do ta hatindanghon. Ai na mangolu do sude jolma diadopan
ni Debata, molo pe sian pardagingon naung mate.
3, Marsaiapulan marhite hata ni Debata (ayat
18)
Molo pe
mangapuli hata ni Tuhan i ma na pasahat. Ala margogo do HataNa laho patoguhon
haporseaoan, padungohon tondi asa marpanghirimon dibagasan Tuhani. Ai Tuk do
tangan ni Debata mangurupi dohot sipareaonna manangihon arsak nirohanta, asalma
ta pasahat saluhutna, porsea hita tu Debata. Dibagasan hata ni Debata do
tarbehen hita manogu angka na gale haporseoanna. Molo pe paingothon hita,
ingkon ma dibagasan holong ni roha.
Hamatean ndada holan taringot tu
pardagingon, alai adong do jolma mangolu do dagingna, alai mate partondionna.
Ditutup mata haporseaonna laho mangulahon nadenggan, holan mangharingkothon
dirina sandiri. Dipalumba do hita marhite turpukhon, boa do haporseaon ta,
mangolu do manang mate.
Bukka do rohanta mangulahon angka na
denggan?, Manang boi do hita manjalo hahurangan ni angka dongan?, manang holan
ingkon rohanta sambing do naingkon siantusan nii dongan?. Molo na songoni dope
parrohaonta, na mate ma partondionta dohot haporseaonta. Tabukka ma mata ni
partondion dohot rohanta, ateatentai,.
Ndang ta boto sadihari haroro ni
Kristus na Paduahalihon i di na laho manguhumi na mangolu dohot na mate. Alai
nunga ro Kristus i tu rohanta, marhitehite naung dilehon tu Hita Tondi
Parbadia. Ai marhite i do marhagogoon hita mangadopi hamolon, mangantusi
sangkap ni Debata, Mangajari hita dohot patoguhon
Ala ndang taboto sadihari marujung
ngolunta, jala ndang persoalan sadia leleng hita mangolu. Alai na ringkot,
songon dia do ngolunta. Tutu do Ngolunta on na mangolu?, Gabe pasupasu do
parngoluonta tu angka donganta?, Ala ni tapatiur ma mata ni haporseoanta. Ai digoari do hita Anak ni Debata. Antong
marpangalaho songon anank ni Debata ma Hita Na badia diangka pambahenan,
panghataion naolo manesa dosa, tapatupa ma ulaoan na denggan, ta pauli ma
parsaoranta, asa unang mate partondionta tanda na marparbue haporseaontai.
Anggo angka naung parjolo mate i, ai nunga sae be ulaonna diportibion, jala
mulak tu Debata do tondina. Ndang ringkot hita mangido pasupasu tu angka na
mate, ai ndang tarbahensa i.
Asa molo dibaehn pe parngingotan tu
angka na monding, laho paingothon hita do i, ai saluhutna ingkon mandalani
hamateani, asa bongot tu harajaon ni Debata. Binsan dilehon dope dihita
partingkian, ta bungka ma rohanta, manjou Tuhan i patiurhon pangoluonta,
mangulahon lomo ni rohanaNai,.
Surgo i do sambulonta, hamatean
dibagasan Kristus do dalanna asa sahat hita tusi. Asa on do na mambahen hita
togu marpangirimon dibagasan Tuhan i. Na so marpanghrirom ima na mate
haporseoanna tungpe mangolu dagingna.
Amen
Pnt. E. Marpaung