Kamis, 08 Agustus 2019

Berpengharapan didalamTuhan/ Marpanghiromon Dibagasan Tuhani (1 Tesalonika 4:13-18)

 

Kamis, 8 Agustus 2019

1 Tesalonika 4:13-18

Berpengharapan didalamTuhan / Marpanghiromon Dibagasan Tuhani

Kematian adalah sesuatu misteri, menakutkan namun sekaligus menarik untuk dibicarakan. Bandingkan saja, jika pesta perkawinan, hanya 1 hari tetapi kematian bisa berhari hari belum lagi biaya yang dikelurkan sangat banyak.  Misteri, karena tidak ada seorangpun apa yang terjadi setelah kematian selain Allah sendiri. Menakutkan karena tidak ada yang mau mati, bahkan permisi ketika berbicara kematian Santabi jabuon, santabi borngin.

            Sekaligus menarik karena disamping menakutkan ada banyak orang yang mengharapkan kematian, ”tagonanan ma mate dari pada sai hupaidaida pangalaho ni amantankon/inantakon, anakhonhon”. Atau berharap sampai saur matua, mauli bulung asa boi mangondasi. Ala ni ulaon adat na monding, olo do habis tana mahiang dohot tano maraek. Bahkan ada orang yang mempercepat hidupnya karena tidak sanggup menghadapi peraoalan hidup, ekomomi, suami/istri, anak menantu dlsb.

       Asa ondo naneg antusanta, songon dia Haporseanon ta mangida taringot tu hamtean i sandiri. Asa unang gabe lilu hita ala ni paradatonta, alani hasomalan na taula dohot angka pengaruh budaya na asing.

On do na pinaingot ni Apostel Paulus, tu huria na Di Tesalonika, jala sahat tu hita bariaton. Marragam pangantuasion dohot pangajaran na lipe na andul sian Pangajarion ni HaKristentenon. Boasa boi masa songoni?, Nasida mian jala mangolu dihuta na heterogen, marragam bangso dohot haporseaon. Torop dope disi na somanada Debata. Masa do disi na mangandungi/meratap bahkan menyiksa diri, na asing mandok ndang adong haheheon tu angka naung mate molo ro Kristus na paduahalion. Setidaknya ada tiga hal yang ingin kita lihat dalam perikop ini

1.  Pandangan Kekristenan tentang kematian

Didok diturpuk ta, “asa unang marsak hamu, songon angka na leban, na so marpangkirimon (ayat 13).

            Boasa ma ingkon adong Hamatean ? Ada banyak orang mengatakan bahwa kematian itu adalah pencobaan dari Tuhan, tetapi sesungguhnya bahwa kematian itu adalah sesuatu yang sedari awal sudah dikatakan oleh Tuhan. ketika Adam dan Hawa melanggar perintah Tuhan dan berdosa, maka upahnya adalah maut / kematian. 

            Kita harus menyadari, bahwa bukan kita yang memiliki diri kita ini dan semua yang ada pada kita. keluarga, kekayaan itu adalah milik Tuhan. Namun kita merasa bahwa itu adalah milik kepunyaan kita, itu sebabnya ketika orang yang kita cintai meninggalkan kita untuk selama-lamanya kita merasa kehilangan dan menyalahkan Tuhan atas apa yang terjadi. Padahal sumpah janji antara suami dan Istri adalah” tidak akan bercerai, kecuali oleh kematian”. 

            Sehingga ketika kematian itu terjadi, rasa tidak bisa menerima, rasa bersalah, ketakutan karena menghadapi hidup seorang diri, tidak ada kawan berbagi, membuat orang menjadi depresi, meratap nasib, seolah-olah dunia akan berakhir. Dengan mudahnya mempersalahkan Tuhan. Paulus mengingatkan agar jangan menjadi seperti orang yang tidak mengenal Tuhan dan tidak berpengharapan.  Asa unang mandele, ndang marpanghirimon, menutup diri dan depresi.  

            Mati adalah keuntungan bagi orang percaya, sebab Pengharapan kita adalah kehidupan kekal di surga, dan kematian adalah jalannya. Hanya waktu yang mungkin berbeda-beda, namun tidak ada manusia yang tidak mati, Bahkan Kristus pun harus mengalami kematian untuk mengalahkan maut melalui kebangkitanNya.

            Kita tidak perlu mengikuti budaya/adat yang tidak sesuai dengan kekritenan itu sendiri. Masih ada orang yang meminta berkat kepada orang yang sudah meninggal ketika berziarah.  Padahal tidak ada lagi hubungan antara yang hidup dengan yang mati. Jikalaupun kita pergi ziarah itu adalah sebagai penghormatan dan pengingat bagi kita bahwa semua kita akan mati, dan jikalaupun kita berdoa, kita berdoa untuk yang hidup bukan untuk yang sudah mati, Tubuh jasmani kembali ketanah, roh kembali kepada Allah. Karena bagi Allah semua orang adalah hidup meskipun ia sudah mati.

 

2. Kebangkitan dan pengangkatan ketika Kedatangan Kristus kedua kalinya.

Diayat 14 “Ai molo porsea hita, naung mate Jesus dohot hehe, sandok togihonon ni Debata do rap dohot Jesus nang angka naung monding marhitehite Ibana.” Ndang marimbar na mangolu dohot naung mate diadopan ni Jahowa molo ro ari panguhuman i. jala ganup minggu do ta hatindanghon. Ai na mangolu do sude jolma diadopan ni Debata, molo pe sian pardagingon naung mate.

 

3, Marsaiapulan marhite hata ni Debata (ayat 18)

Molo pe mangapuli hata ni Tuhan i ma na pasahat. Ala margogo do HataNa laho patoguhon haporseaoan, padungohon tondi asa marpanghirimon dibagasan Tuhani. Ai Tuk do tangan ni Debata mangurupi dohot sipareaonna manangihon arsak nirohanta, asalma ta pasahat saluhutna, porsea hita tu Debata. Dibagasan hata ni Debata do tarbehen hita manogu angka na gale haporseoanna. Molo pe paingothon hita, ingkon ma dibagasan holong ni roha.

 Sipahusorhusoran

            Hamatean ndada holan taringot tu pardagingon, alai adong do jolma mangolu do dagingna, alai mate partondionna. Ditutup mata haporseaonna laho mangulahon nadenggan, holan mangharingkothon dirina sandiri. Dipalumba do hita marhite turpukhon, boa do haporseaon ta, mangolu do manang mate. 

            Bukka do rohanta mangulahon angka na denggan?, Manang boi do hita manjalo hahurangan ni angka dongan?, manang holan ingkon rohanta sambing do naingkon siantusan nii dongan?. Molo na songoni dope parrohaonta, na mate ma partondionta dohot haporseaonta. Tabukka ma mata ni partondion dohot rohanta, ateatentai,.

            Ndang ta boto sadihari haroro ni Kristus na Paduahalihon i di na laho manguhumi na mangolu dohot na mate. Alai nunga ro Kristus i tu rohanta, marhitehite naung dilehon tu Hita Tondi Parbadia. Ai marhite i do marhagogoon hita mangadopi hamolon, mangantusi sangkap ni Debata, Mangajari hita dohot patoguhon haporseaon i. Alani tabungka ma rohanta, asa mangula tondi ni Debata di rohanta.

            Ala ndang taboto sadihari marujung ngolunta, jala ndang persoalan sadia leleng hita mangolu. Alai na ringkot, songon dia do ngolunta. Tutu do Ngolunta on na mangolu?, Gabe pasupasu do parngoluonta tu angka donganta?, Ala ni tapatiur ma mata ni haporseoanta.  Ai digoari do hita Anak ni Debata. Antong marpangalaho songon anank ni Debata ma Hita Na badia diangka pambahenan, panghataion naolo manesa dosa, tapatupa ma ulaoan na denggan, ta pauli ma parsaoranta, asa unang mate partondionta tanda na marparbue haporseaontai. Anggo angka naung parjolo mate i, ai nunga sae be ulaonna diportibion, jala mulak tu Debata do tondina. Ndang ringkot hita mangido pasupasu tu angka na mate, ai ndang tarbahensa i.

            Asa molo dibaehn pe parngingotan tu angka na monding, laho paingothon hita do i, ai saluhutna ingkon mandalani hamateani, asa bongot tu harajaon ni Debata. Binsan dilehon dope dihita partingkian, ta bungka ma rohanta, manjou Tuhan i patiurhon pangoluonta, mangulahon lomo ni rohanaNai,.

            Surgo i do sambulonta, hamatean dibagasan Kristus do dalanna asa sahat hita tusi. Asa on do na mambahen hita togu marpangirimon dibagasan Tuhan i. Na so marpanghrirom ima na mate haporseoanna tungpe mangolu dagingna. 

Amen

Pnt. E. Marpaung